با توجه به اعتراضات دانشجویان در خصوص عدم ارائه دروس به صورت خودخوان در نیمسال دوم 95-94 دانشگاه پیام نور به اطلاع دانشجویان عزیز میرسانیم که بر اساس اطلاعات بدست امده در این نیمسال فقط دروس به صورت عادی و یا الکترونیکی ارائه می شود.



بر اساس این گزارش در صورتی که در زمان انتخاب واحد نیمسال دوم 95-94 دانشجویان دروس رشته های مذکور در جدول زیر به حد نصاب جهت تشکیل کلاس نرسد (فنی و مهندسی و علوم پایه 10 نفر و علوم انسانی 15 نفر) بعد از زمان انتخاب واحد دروس مشمول بند فوق (دروس عادی و حضوری) غیرفعال می گردد و دانشجو موظف است در زمان حذف و اضافه نسبت به اخذ مجدد درس بصورت الکترونیکی اقدام نماید.

در غیر اینصورت درس برای دانشجو حذف و مسئولیت عدم انتخاب درس بر عهده خود دانشجو خواهد بود.



 

پس با این تفاسیر در حال حاضر دانشگاه پیام نور در نیمسال دوم 95-94 دروس را فقط به صورت عادی و یا الکترونیکی ارائه میدهد و دروس خودخوان فعلا ارائه نمی شود.


نکات مهم در مورد دروس الکترونیکی دانشگاه پیام نور:

1- هر دانشجو هنگام انتخاب هر درس دقت نماید چنانچه آن درس با هردو کد عادی و الکترونیکی ارائه شده می تواند به صورت اختیاری آن درس را بصورت عادی و یا بصورت الکترونیکی اخذ نماید و در صورتی که فقط برای آن درس کد الکترونیکی ارائه شده است دانشجو صرفاَ می تواند آن درس را به صورت الکترونیکی اخذ نماید.

2- حضور در کلاسهای الکترونیکی دانشگاه پیام نور نیز همچون کلاسهای حضوری اختیاری است؛ با این تفاوت که کلاس های الکترونیکی ضبط شده و در هر زمان توسط دانشجو قابل بهره برداری می باشد.

3- «قطب برنامه ریزی درسی» صرفا وظیفه ی برنامه ریزی، هماهنگی و تشکیل کلاسهای الکترونیکی را دارست و دانشجو در مرکز/واحد محل تحصیل خود در امتحانات پایان ترم شرکت خواهد کرد.

4- برای کلیه کلاسهای الکترونیکی همانند دروس عادی نمره میان ترم قابل اعمال بوده و نحوه اعمال نمره میان ترم و چگونگی شرکت در امتحان میان ترم در موعد تشکیل کلاسهای الکترونیکی از سوی اساتید مربوطه به دانشجویان اطلاع رسانی می شود.

5- برگزاری امتحانات پایان ترم دروس الکترونیکی دقیقاً همانند دروس عادی و در تاریخ مشخص شده در کارت آزمون دانشجویان و کما فی السابق در مرکز محل تحصیل دانشجو انجام خواهد پذیرفت . بنابراین دقت شود که قطب های استانی فقط وظیفه تشکیل کلاس های درسی را به عهده دارند و امتحانات پایان ترم دانشجویان همانطور که اشاره شد در مرکز محل تحصیل دانشجو برگزار خواهد شد.

6- منابع دروس الکترونیکی دقیقاً همان منابع درسی مربوط به سایر دانشجویان می باشد و برای همه گروه های درسی (چه الکترونیکی چه غیر الکترونیکی) بایستی استفاده شود.

7- دانشجویان این رشته ها که دروس را به صورت الکترونیکی اخذ نموده اند، می بایست از طریق “نام کاربری: شماره دانشجویی” و “گذر واژه: کد ملی”  وارد سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس lms.pnu.ac.ir شده و از کلاس های الکترونیکی بهره مند گردند.


منبع:pnuna.com