سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور روز چهارشنبه در نشست خبری در مشهد مقدس از صدور مجوز ردیف استخدامی ۱۵ هزار دانشجومعلم خبر داد.

  محمود مهرمحمدی درجمع خبرنگاران در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه فرهنگیان مشهد با بیان اینکه فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان تامین منابع انسانی نظام تعلیم و تربیت است اظهار داشت: در حال حاضر در این دانشگاه ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته تدریس می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار رشته هایی که در آموزش و پرورش به آن‌نیاز داریم و در دانشگاه وجود ندارد نیروهایی که از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند به صورت یکساله در این مراکز آموزش می بینند. ‌

وی درخصوص چالش ها و مشکلاتی که در زمینه اقدامات و برنامه های دانشگاه های فرهنگیان در خراسان رضوی وجود دارد نیز گفت:در این استان مجموعا شش هزار دانشجو معلم در دو پردیس و چهار مرکز آموزش عالی تابعه مشغول به تحصیل هستند که پردیس های این استان شرایط مطلوب تری نسبت به سایر استان های کشور دارند.

وی با بیان اینکه برنامه های زیرساختی که دانشگاه فرهنگیان در دست اقدام دارد نیازمند یک نگاه ملی و استانی است بیان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان این‌مشکل برطرف شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ‌کشور با بیان این که بودجه ای که باید برای احداث بناهای جدید صرف شود را در اختیار نداریم و تمامی برنامه های این بخش براساس بودجه ادارات کل نوسازی تعریف می شود ادامه داد: متاسفانه در این بخش هم اتفاق خاصی را شاهد نبودیم و در مجموع درخواستی که از مسئولان استانی و کشوری داشتیم این بوده که برای هریک از واحدهای دانشگاهی ما در سال حدود یک میلیاردتومان اعتبار اختصاص پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ‌تبدیل وضعیت استخدامی اساتید دانشگاه نیز گفت: این موضوع براساس شاخصه هایی است که در زمینه جذب اعضا هیئت علمی وجود دارد بررسی می شود و اگرچه مسیری دشوار است اما این راه برای اساتید دانشگاه بسته نیست.

مهرمحمدی در زمینه عدم پرداخت حقوق به برخی از دانشجویان نیز گفت: مجوز ردیف استخدامی بیش از ۱۵ هزار دانشجوی این دانشگاه دریافت شده و قطعا با طی شدن مراحل قانونی زمینه پرداخت حقوق این دانشجویان فراهم می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه سعی داریم تا در طول دوران تحصیل معلمان، هویتی بر مبنای رشد و‌ توسعه حرفه ای در آن ها شکل بگیرد ادامه داد: معلمان باید سفیران تحول و تعالی در تعلیم و تربیت کشور باشند و بر همین اساس محصولات و خروجی دانشگاه فرهنگیان باید دارای ویژگی هایی که در این بخش مدنظر است.

مهرمحمدی با بیان این که ۹۸ واحد دانشگاهی در این بخش فعال هستند تاکید کرد: ما به دنبال تربیت معلم فکور هستیم تا با موقعیت های عملی و دشواری هایی که در جریان حضور در نهاد تعلیم و ‌تربیت با آن مواجه می شود با حرفه ای گری برخورد کند.

وی گفت: باید امیدوار باشیم ‌کسانی که به این عرصه قدم‌ می گذارند با عشق و میل باطنی به تعلیم و تربیت وارد دانشگاه فرهنگیان شده باشند اما به هر تقدیر تلاش می کنیم با ابزارها و وسائلی که در اختیار داریم در زمینه گزینش داوطلبان به اهداف موردنظرمان در بخش ورود نیرو به این دانشگاه دست یابیم.

وی با اشاره به این که در تشکیلات جدید دانشگاه ساختاری برای بالندگی حرفه ای اساتید و‌ کارکنان طراحی شده است افزود: ارتقا کیفیت خدمات به دانشجویان و بهره وری در عملکرد منابع دانشگاه ازاهداف تعریف شده است.

مهرمحمدی گفت: نگاه هویتی به تعلیم و تربیت و تربیت معلم موضوعی است که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است